studii_sindicale

Studii Sindicale

Studiile sindicale realizate de Visionwise ofera o analiza in profunzime si detaliata disponibila imediat. Alegand un astfel de studiu sindical clientii nostrii salveaza timp si bani in acelasi timp.

  • Sectorul Bancar din Romania

    Coming soon
  • Analiza Deprecierii Vehiculelor

    Coming soon
poza mezeluri

Carne procesata in Romania

Majoritatea companiilor procesatoare de carne din Romania au optat pentru integrare pe verticala a activitatii de productie, pentru a avea un cat mai bun control asupra calitatii produselor proprii. In consecinta, cei mai multi dintre marii procesatori de carne din Romania detin abatoare si ferme de animale si au dezvoltat retele proprii de distributie.
De exemplu, grupul Cristim este format din fermele Eco-ferm, fabrica de procesare a carnii Recunostinta Prodcom Impex si din reteaua de distributie Cristim 2 Prodcom. Aceste trei companii acopera intreg lantul de productie a a produselor Cristim si pozitioneaza grupul intr-o pozitie de top.
Pe langa integrarea pe verticala a activitatilor, mezelarii romani si-au extins activitatea in domenii care cer o baza logistica similara cu cea pe care ei déjà o detin. De exemplu, Unicarm a intrat pe piata lactatelor si in domeniul patiseriei iar Angst Ro detine o ferma de animale, fiind prezent si pe piata lactatelor. Diana SRL  este un alt producator de mezeluri care a accesat domeniul lactatelor.
Pe o piata in care cei mai multi jucatori incearca sa se extinda pozitia prin marirea retelei de distributie, Caroli Group a ales sa isi consolideze pozitia printr-un joint-venture cu Tabco Campofrio.
In ceea ce priveste comportamentul consumatorului, in ultimii doi ani, Cristim a fost brandul preferat al romanilor. Campofrio a ocupat a doua pozitie in perioada 2009 – T2 2010, dar in T3 2010 a fost surclasat de Caroli. Incepand cu T1 2011, preferintele consumatorilor s-au schimbat in favoarea lui Aldis, astfel ca acesta a ocupat a doua pozitie, dupa Cris Tim.

Carne procesata in Romania Download
poza bere

Piata Berii in Romania

Piata berii a inregistrat o scadere de 3.5% in 2010, din cauza puterii scazute de cumparare cauzata de dezordinea macroeconomica. Doua tipuri de ambalaj – PET si doza – au reusit sa inregistreze o crestere a cotei.
Cei patru berari multinationali (Ursus Breweries, Heineken Romania, Bergenbier si URBB) si cei doi berari locali (Romaqua si European Drinks) inca domina piata romaneasca de bere, cu o cota de 90%.
Evolutia slaba inregistrata de consumul de bere in ultimii doi ani a fortat Heineken Romania, Bergenbier si Ursus Breweries sa inchida unele din unitatile lor de productie, in timp ce alte companii au ales varianta de a exporta in alte tari.
La capitolul promotii, berarii au cautat sa gaseasca si sa dezvolte cele mai atractive platforme de comunicare pentru consumatori, impreuna cu experiente distractive, centrate pe spectacole de muzica, evenimente sportive si tendinte mondene. Mediul on-line este folosit intens de catre berari.

Piata Berii in Romania Download
banking - competitive - poza

Competitive Intelligence Banking in Romania

septembrie 2010

Bancile din Romania se confrunta in continuare cu cheltuieli ridicate privind provizioanele si cu o rata a creditelor neperfomante in crestere. Desi principalii competitori de pe piata au raportat profit dupa primul semestru al anului, ROE la nivelul sistemului bancar a scazut la -1.58% in iunie 2010 de la 5.96% in martie acelasi an. In ultimele 3 luni, bancile au devenit din ce in ce mai agresive in lupa pentru cota de piata, dezvoltand tot mai multe oferte pentru atragerea clientilor concurentei. Acitivitatea promotionala s-a intensificat, cu accent pe carduri – segment cu semnificativ potential de dezvoltare. In iunie 2010, numarul total de cardurilor valide in circulatie a ajuns la 12.97 milioane de unitati. Extinderea retelelor teritoriale nu mai este o prioritate pentru majoritatea bancilor, in timp ce canalele alternative de distributie castiga teren, datorita costurilor mai scazute dar si a schimbarilor in comportamentul consumatorilor. Totusi, banci precum BCR, Banca Transilvania sau GE Garanti Bank au continuat sa deschida noi agentii.

Competitive Intelligence Banking Download
banking sector - poza

Sectorul Bancar din Romania

august 2010

Comparativ cu alte state din regiune, Romania are un grad de bancarizare redus. Valoarea totala a activelor si a creditelor acordate populatiei detine inca un procent scazut din PIB. De exemplu, creditele pentru achizitia de locuinte reprezinta doar 4.9% din PIB, comparativ peste 10% in celelate tari din zona. Evolutia creditelor catre populatie a fost descendenta in cea mai mare parte a anului 2009, segementul creditelor de consum fiind cel mai afectat. Depozitele insa au crescut constant, influentate de dobanzile avantajoase practicate pe piata si de un comportament mai prudent al populatiei in ceea ce priveste cheltuielile. Creditele acordate companiilor au urmat acelasi trend descendent, in pofida eforturilor de a creste creditarea mai ales pe segmentul IMM-urilor. Pe piata cardurilor, tranzactiile au crescut in ultimul an atat ca valoare cat si ca numar, in timp ce valoarea medie a tranzactiilor efectuate cu cardul de credit s-a apropiat semnificativ de cea a tranzactiilor efectuate cu cardul de debit.

Sectorul bancar din Romania Download
deprecieri - poza

Analiza Deprecierii Vehiculelor

februarie 2010

Piata auto a intrat pe un trend descendent incepand cu anul 2008, fiind puternic influentata de criza economica. In 2009, vanzarile de autoturisme noi au scazut cu 52.1% ajungand la aproximativ 130,000 de unitati.
Analiza datelor privind inmatricularile de masini arata ca piata de second-hand a fost mai putin afectata. Inmatricularile de autoturisme second-hand au scazut in 2009 cu 12.7%, fata de un declin de 59.4% al inmatricularilor de masini noi. In conditiile unei piete in declin, deprecierea autoturismelor pare sa se fi accentuat si ea in ultimele 12 luni. Comparativ cu rezultate analizei efectuate in ianuarie 2009, valoarea medie de depreciere a unui autoturism dupa primul an de utilizare a crescut. Dupa 5 ani de utilizare, deprecierea unui autoturism poate ajunge pana la 61.2%, cu diferente semnificative intre brand-uri si modele. De exemplu, masinile apartinand brandului Skoda par a se deprecia cel mai putin dupa 5 ani de utilizare.

Analiza Deprecierii Vehiculelor Download
leasing - poza

Competitive Intelligence Leasing Financiar in Romania

decembrie 2009

In primele 9 luni din 2009, piata de leasing din Romania a inregistrat o scadere dramatica de 74.1%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Declinul finantarilor in leasing a fost cauzat in principal de scaderea vanzarilor de autovehicule, precum si de situatia dificila de pe piata constructiilor. Daca in prima jumatate a anului, principalii competitori au fost preocupati de reposederea bunurilor de la clientii rau platnici, in ultimele luni eforturile companiilor de leasing s-au indreptat catre revanzarea acestor bunuri. In ceea ce priveste conditiile de creditare, cativa dintre cei mai importanti jucatori de pe piata au adoptat aceeasi strategie pentru sfarsitul de an: practic, si-au inlocuit ofertele standard cu unele promotionale, propunand clientilor dobanzi mai avantajoase.

Leasing Financiar Download
deprecieri - poza

Industria de carne procesata din Romania

septembrie 2009

In perioada 2003-2008, piata preparatelor si a conservelor de carne a crescut cu un ritm anual mediu de 6.0%, atingand valoarea maxima in 2006. In 2007 si 2008, piata a inregistrat o scadere treptata, ajungand la final de 2008 la 299 mii tone si 772 milioane euro.
In ceea ce priveste comertul exterior, Romania este exportator net de preparate si conserve din pasari de curte si alte animale si importator net de carnati, carnaciori, salamuri si produse similare.
Din punct de vedere geografic, procesatorii de carne sunt pozitionati preponderent in judetele cu numar mare de animale. Judetul Prahova, judetul Ilfov si Bucuresti sunt singurele zonele in care distributia procesatorilor s-a facut in functie de apropierea de zonele de desfacere si de gradul de dezvoltare al zonei. Principalii competiori de pe piata sunt integrati pe verticala, atat in amonte (furnizori de carne) cat si in aval (canale de distributie).

Industria de carne procesata Download